עריכה לשונית

אמנות או אומנות? לא יאומן או לא ייאמן? בגלל ש… או כיוון ש…

למה לכם להטריד את עצמכם כשאני יכולה לקבל את ההחלטות האלה עבורכם. עריכה לשונית מתירה ניסוחים מסורבלים, מתקנת שיבושי לשון, מנכשת שגיאות כתיב וטעויות הקלדה, ומלטשת את הטקסט.

עריכה לשונית – לא לספרים בלבד

המושג "עריכה לשונית" מעורר מחשבה מיידית על ספרים ועיתונים. אבל לא רק. כל טקסט ראוי שיעבור עריכה לשונית: החל במאמרים אקדמיים וחומרים פרסומיים, דרך אתרי אינטרנט, ניוזלטרים ברשת, מצגות וסרטוני תדמית, ועד טפסים רשמיים ושלטים.

האם גם כותבים מנוסים עוברים עריכה לשונית?

בהחלט, קיים הבדל עצום בין כתיבה לבין עריכה. אלה הם שני חלקים של השלם, ואם האחד נעדר, השלם חסר. לכן כפי שאינכם מתפשרים על איכות התמונה שמופיעה על כריכת הספר שלכם או באתר האינטרנט שלכם, אל תתפשרו על איכות הטקסטים שאתם מציגים.

עריכה לשונית לעבודות אקדמיות

השקעתם זמן רב בחיפוש במאגרי מידע, באיסוף חומרים, בארגון הרעיונות ובכתיבתם? כעת עריכה לשונית יכולה להיות הכף שתכריע את גורל הטקסט שכתבתם. היא שתמקד ותחדד את הרעיונות שהעליתם, היא שתעשה את ההבדל בין טקסט רהוט וברור שמאפשר קריאה שוטפת לבין טקסט מרושל שמעייף את הקורא.

דוגמת עריכה לעבודת תזה

טקסט מקורי

האזנה בחינוך המוסיקלי
האזנה היא הבסיס לכל פעילות מוסיקלית (ביצוע והלחנה) (Sloboda, 1988/2000; (Elliott, 1995; Reimer, 2003, ואף פעילות העומדת בפני עצמה. בעוד שחלק מהתלמידים ימשיכו בתחום כמבצעים ומלחינים, כולם ימשיכו להאזין (Reimer, 1989).

טקסט לאחר עריכה לשונית

חשיבותה של ההאזנה בחינוך המוזיקלי
האזנה היא הבסיס לכל פעילות מוזיקלית – ביצוע והלחנה (Sloboda, 1988/2000; Elliott, 1995; Reimer, 2003), אך היא גם פעילות העומדת בפני עצמה. בעוד שרק חלק מהתלמידים ימשיכו כמבצעים ומלחינים, כולם ימשיכו להאזין למוזיקה (Reimer, 1989), וחלקם – מורים למוזיקה ומחנכים כוללים – אף ישתמשו בהאזנה ככלי עבודה (כהן, ו. 1999).

 

דוגמת עריכה לערכה מקצועית למטפלים

טקסט מקורי

ההתנסויות בערכה זו מבוססות על טיפול קוגניטיבי התנהגותי. טיפול זה מקנה לילדים ולמבוגרים כישורי חיים בשלושה תחומים. תחום פיתוח מחשבות מותאמות למציאות, יכולת לווסת רגשות וסיגול התנהגויות והתמודדויות מועילות. שלושת התחומים הללו מאפשרים לילדים להגיב נכון לאירועי חיים שונים, לבעיות העומדות בפניהם ולאפשרות לממש תכניות אישיות.

טקסט לאחר עריכה לשונית

ההתנסויות בערכה זו מבוססות על טיפול קוגניטיבי התנהגותי, המקנה לילדים ולמבוגרים כאחד כישורי חיים בשלושה תחומים: פיתוח מחשבות מותאמות למציאות, ויסות רגשות, וסיגול התנהגויות והתמודדויות מועילות. טיפול בשלושת התחומים הללו מקנה למטופלים את היכולת להגיב לאירועים שונים, לפתור בעיות, ולממש תכניות אישיות.

דוגמת עריכה לספר ילדים

מתוך הספר "קוראים לי ג'ימה" מאת אילה נווה

טקסט מקורי

אני – שיצאתי אחרונה לאוויר העולם , מנסה להדביק את קצב החיים בעולם שהוא רק שלי.
אני, הכי חכמה ונבונה, הכי יפה
תמיד מחייכת ושמחה
הכי זריזה כשקוראים לי לאכול או לטייל.

טקסט ערוך ומנוקד

אֲנִי, שֶׁיָּצָאתִי לַאֲוִיר הָעוֹלָם אַחֲרוֹנָה,
מְנַסָּה מֵאָז לְהַדְבִּיק אֶת קֶצֶב הַחַיִּים
וּמִשְׁתַּדֶּלֶת לִהְיוֹת הֲכִי חֲכָמָה וּנְבוֹנָה, הֲכִי יָפָה,
תָּמִיד מְחַיֶּכֶת וּשְׂמֵחָה,
וַהֲכִי זְרִיזָה כְּשֶׁקּוֹרְאִים לִי לֶאֱכֹל אוֹ לְטַיֵּל.

מכתבי תודה

"העבודה עברה את המנחה בהצלחה. מעריכה מאוד את העבודה היסודית והמקצועית שלך".
עדי א., סטודנטית לתואר שני

"נהניתי מאוד לעבוד איתך. מעבר למקצועיות הבאת אכפתיות, השקעה ויחסי אנוש טובים ונעימים שתורמים מאוד לתהליך. התוצאה חשובה אמנם, אבל הדרך חשובה לא פחות".
גליה מידן, מחברת "לאן נוסע הכביש"

"שמחתי מאוד לעבוד איתך… כותבים ועורכי תוכן טובים הם מצרך נדיר".
דרור מנדלבאום, מחבר הספר "אנה, עדה, אבא"

לצפייה בעבודות נוספות

 

לעריכה לשונית או לפרטים נוספים התקשרו אליי: 0544-457963 או שלחו לי מייל: sivanitr@gmail.com